Jdi na obsah Jdi na menu

Malackí atléti na Odložilovom memoriáli

15. 6. 2010

Malacky. Malackí seniorskí atléti využili ďalšiu možnosť medzinárodnej konfrontácie. Po mítingu Zlatá tretra v Ostrave sa malacké seniorské trio Ján Beňa, Barbora Šimková a Alexandra Štuková predstavilo i na Memoriáli Josefa Odložila v Prahe, ktorý je zaradený do kategórie mítingov EAA Premium.

ObrazekŠtuková a Beňa štartovali len v predprograme, nazvanom Dukla míting, kde súťažili prevažne pretekári z Českej a Slovenskej republiky. Najlepšia atlétka Malaciek posledných rokov Alexandra Štuková si počínala najlepšie z celého štartového poľa v behu na 400 metrov. Na celkové prvenstvo jej stačil na jej pomery slabý čas 55, 09 s. Osemstovkár Ján Beňa absolvoval uplynulý týždeň kontrolné preteky v Bratislave, kde štartoval v behoch na 200 a 400 metrov, v Prahe sa však už postavil na štart svojej hlavnej disciplíny a celkovo finišoval štvrtý  v taktiež pomalšom čase 1:56, 09 min. Jediná šprintérka Barbora Šimková zasiahla do bojov v hlavnej súťaži Odložilovho memoriálu, konkrétne v behu na 200 metrov, kde obsadila časom 24, 52 s konečné siedme miesto. V rámci Dukla mítingu sa ešte postavila na štart stovky, kde však bola už po druhý raz v sezóne diskvalifikovaná. Ako členka štafety Slovenska pomohla našim farbám k druhému miestu v disciplíne 4 x 100 metrov. Kvarteto Sloveniek podľa agentúry SITA zaostalo za národným rekordom o 38 stotín sekundy. Štuková so Šimkovou cestujú budúci víkend 19. a 20. júna do Belehradu, kde budú reprezentovať našu krajinu v 2. výkonnostnej lige Majstrovstiev Európy družstiev – Šimková v oboch šprintérskych disciplínach (100 m a 200 m) a Štuková v behu na 400 m.

-tkac-

 

Dukla míting: Muži – 800 m: 1. J. Kubista (Jablonec) 1:53, 96 min, ... 4. J. Beňa (AC Malacky) 1:56, 09 min.

Ženy: 400 m: 1. A. Štuková (AC Malacky) 55, 09 s

Memoriál J. Odložila: Ženy – 200 m: 1. J. Čermošanská (Rus.) 23, 01 s, ... 7. B. Šimková (AC Malacky, SR) 24, 52 s. 4 x 100 m: 1. Česko A 45, 44 s, 2. Slovensko A (Bršelová, Kršáková, Chrebetová, Šimková) 46, 37 s

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Ešte niečo k správe

(Jakub Valachovič, 21. 6. 2010 23:25)

Pripájam vyjadrenie pani Mgr. Ivany Potočňákovej, ktorú si verejnosť môže pamätať ako tlačovú tajomníčku Mesta Malacky. Pani Potočňáková je vyštudovaná žurnalistka, v kariére napísala už stovky správ a ja osobne ju hodnotím ako profesionálku. Na tento sporný článok, ktorý bol označený ako hodnotenie, sa vyjadrila v tomto zmysle:

(Začiatok citátu)Sporny vyrok "Na celkové prvenstvo jej stačil na jej pomery slabý čas 55, 09 s" je viac konstatujuci, ako hodnotiaci. Za hodnotiacu mozno povazovat definiciu casu v tlacovej sprave (na jej pomery slaby cas), no v celkovom kontexte neznizuje hodnotu vykonu sportovkyne ani nespochybnuje jej osobnost. Vyhrady domovskeho atletickeho klubu mozno preto povazovat za neopodstatnene (koniec citátu).

Čestne prehlasujem, že toto vyjadrenie je autentívne.
- Mám jednu prosbu - nebude mi vadiť, pokiaľ ktokoľvek spochybní, či skritizuje názory alebo stanoviská pani Potočňákovej, ale v prípade akýchkoľvek útokov (a niektorí jedinci majú v komentároch takéto pohnútky) a nevyberaných extemporé na jej osobu, budem žiadať o vymazanie týchto príspevkov.
Prajem všetko dobré

Jakub

Nová stránka

(Jano, 17. 6. 2010 0:18)

Pozývame Vás na novovytvorenú stránku AC Malcaky - tréningová skupina Petra Filipa, kde sa dozviete všetko podstatné a zaujímave o nešej skupine!!!

krok za krokom

(Jakub Valachovič, 16. 6. 2010 18:35)

Tak si to poďme rozobrať:
1. - je to správa. Správa môže obsahovať i hodnotiace prvky. Vlado Handl dnes vraj pánovi trénerovi Filipovi ukázal niekoľko správ SITA zo stránky SAZ, ktoré nápadne pripomínajú moje správy. Môžem potom niektoré vzorky dať aj na net. Myslím však, že pán Filip nepochybuje o tom, že je to správa - skôr mu vadí (a to vlastne naznačil v druhom prípsevku), že nepíšem články na úrovni reklamy, ale skôr so spravodajsko-publicistickým charakterom, teda že upozorňujem aj na negatíva. Už som vravel, že -pr- články robiť nechcem.
2. Narážka "troch bodiek" (myslím tým anonymného prispievateľa), že Hladíková bola hodnotená bombasticky. Z akého pohľadu? V Brne som bol - tak so si trúfol napísať nielen správu, ale aj hodnotenie. Článok bol dlhší, boli tam aj fotografie, ktoré som robil ja. Po tejto stránke je to isto bombastickejší príspevok, ako o Odložilovom memoriáli. V Prahe som nebol, preto som napísal správu, kde som len vymenoval to najpodstatnejšie. Na to stačí výsledková listina, základné je zodpovedať čo sa dialo, kde sa to dialo, kedy sa to dialo, kto bol zainteresovaný, prípadne prečo sa to dialo a ako sa to dialo. V príspevku z Brna som však Claudiu nevychvaloval - naopak, napísal som, že na prekážkach dosiahla slabý čas a diaľka bola z jej pohľadu zbabranou disciplínou. Ak niekto tvrdí, že píšem lepšie o jednej skupine, ako o druhej - je to jeho názor, no nesúhlasím s ním.
3. K príspevku Jana - je pekné, že zhodnotil svoj výkon a opísal priebeh preteku. Súhlasím s vami, že sa môžem spýtať na pocity a priznávam, že sa môžem pýtať aj viac. Na druhej strane - keď píšem správu, NIE JE to moja povinnosť, pýtať sa kohokoľvek. To si treba uvedomiť. Proste Jano bežal 1:56, priznal, že to nebolo ono, že sa dostal do vedenia a cielene spomalil, aby neťahal súperom celý pretek. Asi povýšil konečné umiestnenie nad čas, predsa, keď spomaľujem, nemôžem čakať lepší výkon. Takže potvrdil, že čas bol slabší - to som napísal aj ja - žiadna lož z mojej strany. Sandra isto nepochybuje, že napriek tomu, že fúkalo a bolo (napríklad) horúco, dusno atď, tak čas 55, 09 je na jej pomery slabý. Je pekné, že opäť so mnou v príspevku súhlasil aj tréner Filip.
4. Vážim si ponuku Renáty Beňovej, že má záujem na mojom progrese v žurnalistike. Dokonca napísala príspevok bez gramatických chýb, čo v minulosti nebolo vždy zvykom.
5. Na komentáre máte právo a ja priznávam, že niekedy zisťujem, že druhá strana máva aj pravdu. Napokon - žurnalistiku chcem robiť a na podobné reakcie si budem musieť postupne zvykať. Vďaka stránke AC som na veľmi dobrej ceste :)

Hodnotenie pretekárov v médiách

(Renáta Beňová, 16. 6. 2010 13:40)

Jakubko,,,mám doma všetky výstrižky z regionálnych médií od roku 2004, ak by si chcel, môžem ti ich požičať k nahliadnutiu, aby si sa naučil ako sa to objektívne robí,,,,,

Zrušenie

(Jano, 16. 6. 2010 13:12)

Tento článok by sa mal jednoducho zrušit...je neobjektívny a obsahuje dosť nepresností, o ktorých autor ani nevie, pretože na pretekoch nebol, nevidel a nemôže hodnotit...jedine čo je správne sú výkony, ktoré sa tento raz podarili odpísať správne. Na čas 55,09 autor napíše slabý čas aj napriek tomu, že na Sandrinej 400vke fúfalo tajmer 300m, pretože vietor sa neustále točil a bežci na 400m s ním mali nemalé problémy a ich časi boli horšie v niektorých prípadoch aj o sekundu...len pre zaujímavosť som pozeral 400vku mužov, kde náš terajší najlepší štvrtkár Peter Žňava, ktorý je naozaj v super forme bežal fantasticky, ale kvôli nepriaznivému vetru ktorý fúkal od štartu až po polovicu druhej zákruty bežal asi sekundu od osobáku. Ďalej keď môžem zhodnotit môj beh poviem, že som na tomto preteku chcel bežat rýchlo, ale na to som potreboval rýchli beh, ktorého som sa nedočkal..po rýchlom vybehnutí v dráhach, ako sme to s trénerom trénovali som sa dostal po zbiehaní na prvú pozíciu, s čoho som bol prekvapení, pretože som čakal ostrý beh.Nezostávalo mi nič iné ako spomaliť,beh bol až natoľko pomalý že som spomaloval a stále ma to posúvalo na prvú pozíciu. Po 400m ma to už prestalo baviť a pustil som jedného pretekára pred seba, aby som nemusel celé štartové pole pracne ťahať...pretek sprevádzalo kopec strkaníc a kolíziií, ktorej som sa nevihol ani ja a 200m pred cieľom som sa dostal do kontaktu s druhým pretekárom pri ktorej sa mi išla tržná rana na nohe a musel som takmer zastaviť..po tejto kolízii som sa ocitol na 5 mieste...a ked som sa v cieľovej rovinke snažil ako sa dalo trojicu finišujúcich bežcov som už nedokázal dobehnúť a stačilo to len na 4. miesto...na tento pretek som sa dlhšie priravoval a kedže to je taký významný pretek ako Memoriál Odložila tak som čakal rýchly beh a preto som z tohto preteku sklamaný..len keby niekoho zaujímal pravý priebeh pretekov a pravé pocity.

Media

(..., 16. 6. 2010 12:13)

Mate v tom poriadny bordel. Vystupenie napr. Sandry je hodnotene dost negativne aj ked si urobila osobak a vystupenie Claudie aj ked v Brne prepadla az na 3. miesto s priemernym vykonom hodnotite uplne bombasticky. Sandra mala protivietor a Claudia pekne pokusy, ale vysledok je nic moc. Aj tak sa to da brat. Drzim palce jednej aj druhej,len si tam uz urobte v tom poriadok.

Jednou vetou

(tréner Filip, 16. 6. 2010 11:59)

Nemýľme si naše subjektívne hodnotenia a pocity napr. z hry našich futbalistov, hokejistov, výkonov atlétov apod., na ktoré máme samozrejme právo, s prezentáciou atletiky AC Malacky a výkonov konkrétnych jedincov na verejnosti, ktorá by mala byť jednotná.

Hodnotenie pretekárov v médiách

(tréner Filip, 16. 6. 2010 11:19)

Nevadí mi, keď si po súťaži hodnotí tréner svojich pretekárov. Určite je to správne. Ale prečo neustále hodnotí -tkac- (zrejme Jakub Valachovič) mojich pretekárov? Na stránke AC to ešte pochopím, aj keď to vyznieva veľmi zvlášte, keď navyše Jakub nie je ich osobný tréner. Ale prečo ich hodnotí aj do médií? Ja osobne som s Alexandrou, Janom a Barborou v Prahe nebol a nemám bližšie informácie, okrem prvých pocitov prostredníctvom internetu alebo sms, ktoré mi poslali. Samozrejme, že som nebol nadšený z výkonov, ktoré podali a potešili by ma osobné rekordy, ale dnes sa s nimi stretnem osobne a budem chcieť vedieť všetky podrobnosti ohľadom pretekov, ich pocitov apod. Apropo, v šprintérskych disciplínach fúka aj vietor, ktorý sa v príspevkoch často neobjavuje, a ktorý ovplyvňuje samotný výkon v súťaži. Disciplína 800 m je taktická disciplína, kde záleží na priebehu samotného preteku a tempa zvoleného pretekármi. Jakub sa ma na môj názor a na názory, pocity a dojmy samotných aktérov pretekov a príspevkov vo väčšine prípadov nepýta a preto ho prosím, aby nabudúce už písal SPRÁVU a nie HODNOTENIE. Ak nevie aký je v tom rozdiel, tak mu to rád vysvetlím i osobne. Nech budú výkony pretekárov lepšie či horšie, so samotným hodnotením pretekárov v médiách by som odporúčal počkať až na záver sezóny. Myslím, že by nemali byť cieľom, aby sme "deti" zhadzovali, aj keď už nie sú až také malé deti, ale podporili v ich ďalšej činnosti, a to i napriek tomu, že sú v "A" skupine a idú na ich prípravu vyššie finančné príspevky ako na ostatných. Podľa pravidiel, ktoré sa dohodli na to majú právo do konca sezóny. Taktiež som schopný zabezpečiť správu pre média osobne. Ale je to dosť ťažké ak ma Jakub predbehne s takýmto príspevkom. Viacerí ho žiadali, aby už o nich nepísal a nezhadzoval ich. Je naozaj veľká škoda, že niektoré príspevky vyznievajú kriticky, navyše vo vlastných radoch, namiesto toho, aby sme robili atletike dobré meno a podporili sa navzájom.